onsdag 6 oktober 2010

Flipp eller flopp?

En kollega på nya jobbet fick nys om att jag pysslade med porslin och hon sa att hon hade en del porslin hemma. Hon hade rensat lite efter en släkting och hon hade bl a en del Blå eld och nåt från Gustavsberg och div annat. Hon skulle ta lite bilder så jag kunde få kolla om det var nåt jag ville köpa. Hon orkade inte hålla på och sälja på Tradera sa hon. Jag ställer gärna upp och hjälper henne med att bli av med lite saker, inga problem ;) Väldigt nyfiken på bilder kan jag ju säga! *drömmer om ett gäng VB-koppar*

6 kommentarer:

  1. Fy va nyfiken jag blev nu! Du måste lägga ut sakerna så vi får se. Vi är samlare av Blå Eld också. Vi har ca.........45 delar totalt :)
    Hoppas att du finner fler VB.

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag ska rapportera! Är också grymt nyfiken :) Ska be henne fota i helgen! Hon hade en blå eld-tekanna iaf sa hon men vet inte vad hon ska ha för den.

    SvaraRadera
  3. Jag har många VB...har nog en del dubletter med :-)

    SvaraRadera
  4. Jag antar att du vet detta, men för säkerhets skull så kolla så att delarna är hela och naggfria. En del med nagg är värd mycket mindre än en likadan som är i perfekt skick.

    SvaraRadera