söndag 28 november 2010

Stringhylla och Gråsten




Vi har länge muttrat över vår fula Ikea-hylla och nu sprang vi på en stor stringhylla i en antikaffär i Rättvik. Ingen äkta string visserligen eftersom att den här inte har några fästen på hyllplanen utan skåror. Men jag tycker nästan det här är snyggare. Den är ganska stor, 110 cm bred. 750 kr fick vi ge för den.

Det är auktion i Borlänge idag och jag förhandsbudade på ett parti med två Viola Gråsten-plädar och jag vann dom, jippi! :) 225 kr fick jag det för. Pläd-fantast som jag är så tycker jag att det är ett bra pris.

4 kommentarer:

  1. Hyllan är verkligen snygg "äkta" eller inte.
    Det blev toppen fint.

    SvaraRadera
  2. Vad fint den passade med er stora "låd-hylla"! :) Jag är också på jakt efter en Stringhylla modell större. Fick en liten av farfar när jag var 13 men då hade jag ingen respekt för gamla fina saker och spraymålade gavlarna i silverfärg och målade hyllplanen lila... Fy på mig!!

    Den gröna Viola-pläden var helt underbar!

    SvaraRadera
  3. Äkta eller inte, den är snygg, skåpet till vänster med alla lådor är urläckert.

    SvaraRadera
  4. Hyllan är supersnygg, letar alltid efter fler stringhyllor och denna hade jag inte tvekat en sekund på även om den inte är "äkta"!

    Ps: tack för vykorten!!

    SvaraRadera