lördag 5 februari 2011

Äntligen några inköp!

Idag gjorde vi som Porslinan brukar göra och strosade in lite sent på loppisen. Annars brukar vi hänga på låset klockan 9 men idag tog vi sovmorgon.

Men först tog vi en sväng förbi Onytt för att köpa en kopp med fat som jag länge suktat efter. Såg igår en bild i en blogg på delar av den underbara serien Emilia av Raija Uosikkinen och insåg att jag inte kunde låta bli att köpa koppen. 625 kr senare och den var min! Jag är tokkär i den! :) Det här är en serie jag kommer att samla på, var så säkra!
Detta fick vi med oss från loppisen på Timmervägen. Inga stora rubriker men kul att få köpa lite fina saker igen.

En gryta från Upsala Ekeby. Bara märkt med nummer under, ingen signatur. Jag gissar på att det finns någon bloggare som vet nåt mer om den, kanske? :) 60 kr.

 Två djupa Bimbo och två assietter. 10 kr styck, bra pris :)

 En karott Rörstrand Bali. Den behöver bara diskas så är den klar att användas, 50 kr.Vi har visserligen några Rörstrands-karotter redan men en till gör väl inget...

Mmm, ögongodis!

5 kommentarer:

  1. Visst är det ett bra koncept, både sovmorgon och fynd! ;)
    Koppen var jättefin! Fick lite Figgjo-vibbar av den så det var en överraskning att den kom från Arabia.
    Och den underbara grytan från UE heter Fyris, mer info om den finns här:
    http://femtiotalsjakten.blogg.se/2010/december/100-procent-skonhet.html
    och här:
    http://porslinsbloggen.blogspot.com/2010/12/mer-fyris.html
    - Jag är MYCKET avundsjuk! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, den koppen är helt fantastisk! Har själv spanat på såna så jag kommer bevaka ditt samlande och vara grön av avund :) Väldigt fina lampetter ni hittat också. Verkar som en toppen-loppis-dag!

    SvaraRadera
  3. Trillivippa: tack för tipsen om Fyris , jag tyckte väl att jag sett den nånstans förut :) Fyris-delarna är underbart snygga! Kanske blir flera så småningom...

    Loppistan: har insett att samlandet inte kommer att bli lätt, framförallt inte billigt. Det gick en vanlig kaffekopp med fat igår på tradera för 661 kr, och då var den i bruksskick...tror att man kan glömma tradera som inköpsställe i det här fallet och satsa på loppisar och antikhandlare.

    SvaraRadera
  4. Underbara fynd, avis på Bimbo, älskar de tallrikarna! Karotten och koppen var också superfina!

    SvaraRadera
  5. Fina fynd! Jag har ju som trillvippa sa en del av Fyris-serien, gillar dem!
    Arabia-TV-koppen är ju toppen, verkligen fin!

    SvaraRadera