onsdag 20 april 2011

Askkopp eller kruka?


Passade på att svänga in i Sandviken här om veckan och utanför en loppis är det första vi ser är en bekant kruka upp och ner på ett fat. Upsala Ekeby-krukan har degraderats till askkopp! Vi tar med oss krukan in (som tur var så var den knappt använd) och frågar om vi får köpa den. Kvinnan i kassan är villig att sälja den och hon säger nåt i stil med "att det är väl inte nån sån Upsala Ekeby det där" Nja, jag vet inte säger jag, men den är ju fin ändå fortsätter jag.Ville ju inte att hon skulle ångra sig eller ta massor med betalt för den :) Till saken hör att märkningen är ganska otydlig i botten men för oss var det solklart. 30 kr fick vi den för.

7 kommentarer:

  1. Grattis! Kunden ska väl inte behöva upplysa säljaren ;-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du hann rädda den innan den blev förstörd!

    SvaraRadera
  3. Se det köpet som en kulturgärning! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Så snygg, vilken tur att ni räddade den från ett hemskt askkopps-öde! :)

    SvaraRadera
  5. Bra att ni räddade krukan från att vara askkopp. Det rättfärdigar lögnen :-)

    SvaraRadera
  6. Snygg, vi har en likadan! Vilken loppis var det? Jag brukar ju passera förbi de flesta nån dag i veckan...men nu blir det lite av den varan med byte av arbetsort från maj!

    SvaraRadera
  7. Japp, nödlögner är berättigade i såna här nödlägen :)

    Herr Movarp: Det var visst Hofors och inte Sandviken. Men jag minns inte vad stället heter, det var en permanent loppis i alla fall.

    SvaraRadera