söndag 17 juli 2011

Auktionsrapport!

Hade ganska höga förväntningar när jag styrde kosan mot Dala-Järna kl 7.15 i lördags morse. Man måste nog vara ganska knäpp för att frivilligt gå upp kl 6 en lördagsmorgon ;) Men förhandsbilderna på nätet lovade gott så jag kunde inte låta bli. Skicket på sakerna visade sig vara så där, mycket lagat och slitet men några godbitar fanns det allt. Så här såg mina anteckningsbilder ut på sånt jag ville ropa på :












Det blev en ganska lyckad auktion. Fick tyvärr ge mig på bland annat kartongen med blandade koppar och fat, bild nr 5. Det visade sig vara en handlare som jag ropade emot och jag gick rätt långt över vad jag tänkt stanna på från början. Det fanns rätt mycket godis i lådan! Men jag fick ändå med mig en hel del hem:

Bland annat fick jag en låda med gamla handtag, kompletta med plastbrickor. Hela 20 kr :)

Den här är jag nog mest nöjd med. Trio från 1957-1959 av Helmer Ringström. Verkligen mina färger. 100 kr fick jag ge.


Dom här klassikerna är inte så dumma dom heller. Inte toppskick men för 200 kr är jag ganska nöjd ändå :)

Den här följde med i ett parti och den är naggad men jag fotade den ändå om någon Lisa Larsson-samlare ville se den.


Även denna följde med. Inget jag spanat in men tycker den är ganska söt ändå trots sin ganska stora nagg på foten. Tror att Arthur Percy ligger bakom den, rätta mig om jag har fel.



Föll pladask för den här skönheten, kan inte se mig mätt på den. 200 kr var den definitivt värd!

Mmmmmmmmmm.

Rester av en blå stämpel, kan inte få ut nåt av den tyvärr.

Den är märkt 50 T och jag känner igen märkningen men kan inte placera den. Nån som kan hjälpa mig?

12 kommentarer:

  1. Wow! Vilka godbitar som auktionerades ut, synd bara på naggen hos Percy-skålen, jag samlar på den serien, men missade att höja budet på en sån som såldes på Tradera i veckan...suck...

    Synd att ni missade blandlådan, det verkade vara en del fint i den :-)

    Trio-koppen är underbar, jag har ju alla färgerna, men denna är finast såklart! Jag har faktiskt flera av denna turkosa... ;-)

    Saltkaret är Gefle, T-serien är Berit Ternells serie, ett likadant (tror jag) hittade Eli på Femtiotalsjakten förra året i Gävle!

    SvaraRadera
  2. Saltkaret är underbart. De andra fynden går inte heller "av för hackor"....grattis!

    SvaraRadera
  3. Triokoppen och saltkaret är bara så underbara! :)

    SvaraRadera
  4. Gillar TRIO-koppen. Så frän!

    SvaraRadera
  5. Beundrar verkligen dina fynd, mycket! Vad gick kartongen som inte blev din för?

    SvaraRadera
  6. Tack för info Herr Movarp, visste väl att jag sett T-märkningen förut!

    Jag släppte kartongen på 1150, det var inte så många koppar och fat som hörde ihop, annars hade jag nog gått lite högre, men det fanns många fina udda koppar. Bland annat några Gelfe AU-modell. Fanns en lila Lancia, en röd Lillemor, en lila Astra. Jag frågade hon som köpte kartongen sen om jag fick köpa loss nån kopp men hon skulle sälja dom på Tradera i vintern så hon hänvisade mig dit, morr :)

    SvaraRadera
  7. Har jag inte alldeles fel ingår saltkaret i serien Fandango. Den ingår även i mina drömmar;)

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken auktion det verkar ha varit!
    Saltkaret heter Fandango, annons med serien ser du här:
    http://femtiotalsjakten.blogg.se/2010/july/harlig-annons-med-gefleburkar.html

    SvaraRadera
  9. Men hjälp, var hittar man gårdsauktioner med det här utbudet!? Förstår att du gick upp tidigt för att åka dit, klart värt det! :) Saltkaret var det coolaste jag sett, kopparna är underbara och handtagen med plastbrickor var ett galet bra fynd!

    SvaraRadera
  10. Det är gårdsauktion minst en gång i veckan nu under sommaren här i kring men oftast är det mest allmoge. Den här gången var det ovanligt mycket intressant porslin.

    Just nu är det förresten auktionsvecka i Gagnef med dagliga auktioner. Frustrerande att sitta på jobbet kan jag lova!

    Tack för info och bild på Fandango, några såna där småskålar hade ju inte skadat :)

    SvaraRadera
  11. Måste vara jättekul att gå på en auktion med det otroliga utbudet av snygga grejor. Härliga fynd du gjort!

    SvaraRadera
  12. Darn! Vilka gobitar det fanns på bilderna. Blir ju helt lyrisk. Som vanligt ser jag Bimbo på alla andras bloggar utom min egna:) saltkaret är heuristisk snyggt som helst, förstår att du bjöd på det. Har aldrig sett ngt liknande. Och Trio, vilken skönhet. Grattis!!

    SvaraRadera