lördag 27 augusti 2011

Solosamlare

Hej igen!

Det var inte igår men nu är det dags för en nystart. Vår blogg är numera min blogg. Anledningen är att vi har kommit fram till att vi ska gå isär. Men vi är sams och helt eniga så livet går vidare och det finns många fina prylar kvar där ute :). Nu är det bodelning på gång och det är inte helt lätt med alla fina saker vi har samlat på oss men än så länge går det civiliserat till. Misstänker att det kommer sluta med budgivning :)

Har inte köpt så jättemycket på sistone på grund av den turbulenta sommaren men några godbitar har det ändå blivit. Kommer att sprida ut dom i inlägg här framöver. Börjar med denna godbit:
Pomona, en av mina drömkoppar, köpte jag hos Precis en sån när jag var ner till Malmö. Design av Marianne Westman, Rörstrand, 1956-71. Storleksmässigt är den väl lite i minsta laget för att vara en tekopp men det struntar jag i ;)


8 kommentarer:

  1. Aldrig kul att bryta upp men ibland blir det ju så ändå. Avundas dig INTE just det....:( Något jag däremor avundas dig är denna kopp! Vilken darling! Jag är djupt avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Väldigt rist när sånt sker, hoppas ni mår bättre nu i alla fall.

    Även jag är imponerad av koppen, Pomona är så fin!

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att läsa att ni skall gå isär.
    Håller med de andra om att koppen är mycket fin.

    SvaraRadera
  4. Kan lova att jag var väldigt rädd om den både på tåget, bussen och i bilen på resan hem till Falun :) Kan ju inte vara så värst vanlig, har inte sett den speciellt många gånger tidigare.

    SvaraRadera
  5. Lycka till med nya livet och nygammal blogg.
    Pomonakoppen är verkligen en drömkopp.

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att det blivit så men skönt att ni är vänner. Lycka till i fortsättningen, med både livet och samlandet :) Kommer så klart att följa dig här på bloggen!

    SvaraRadera