söndag 24 oktober 2010

Helgens inköp: stringbord, persisk matta(!), Swedish grace mm

Det här lilla telefonbordet köpte vi på Erikshjälpen för 125 kr. (fotat med mobilkamera) Min Mor får låna det så länge som sängbord, vi har ju lite fullt i lägenheten men slutar vi köpa saker för det? Nope! :)

 En duk blev det ju också så klart. Den här låg i ett parti med dukar på auktionen i Rättvik igår. Det var bara den jag ville ha så dom andra dukarna får bli packmaterial :) Nån som vet nåt om denna förresten? Vem kan ha designat den?


Sex stycken Swedish grace, moccakoppar, för 40 kr, bra pris tycker jag allt. Tyvärr så hade vi sönder ett fat på väg hem från loppisen men lite svinn får man väl räkna med.

Fyra små teakgafflar följde med i en kartong med bestick som vi ropade in på auktionen i Rättvik igår.

 Ropade in en kartong med lampor också och den här fina fick bli Emils sänglampa. Kanske lite för söt och gul för en karl som Emil men retro är den i alla fall!

Jag kunde inte låta bli den här klänningen för 70 kr på Erikshjälpen. Har ingen aning om när jag skulle kunna använda den men följa med mig hem skulle den visst :)

Sist men absolut inte minst så ropade vi in en handknuten persisk matta på kvalitétsauktionen i Borlänge idag. Förhandsbudade på den och eftersom att man kan följa auktionen live på nätet så kunde vi nyss se att vi vann den! Trodde aldrig att jag skulle fastna för en persisk matta (och betala flera tusen för en dessutom) men den här föll vi pladask för båda två när vi såg den. Stor är den också 2,6 x 3,6 meter! Helt galet men kul :)

5 kommentarer:

  1. Men vilket fint liet bord.
    Telefonbord måste ju bara vara en utdöende möbel.

    SvaraRadera
  2. Duken var ju jättehärlig, har googlat lite men hittar ingen info om den. Konstigt att de inte märkt den med designerns namn när de ändå skrivit med mönsternamnet...
    Och om Emil inte gillar färgen på lampan är det bara att åka till Mekonomen och köpa en burk billack i valfri nyans, som på den gamla goda PD01-tiden! ;) Gjorde själv så med en gammal lampa som jag fyndade för en tia. Den var väldigt repig och ful, men med lite färg blev den som ny!
    Och jag förstår att ni föll för mattan, den är ju helt underbar!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till lampan, det är en EWÅ. Se inlägg hos mig, jag har en röd!
    http://femtiotalsjakten.blogg.se/2010/september/ahhh-en-ewa.html

    SvaraRadera
  4. Grattis till Swedish grace. Kan det vara originalet som då hette Nationalservisen ?

    SvaraRadera
  5. Jag diggar verkligen klänningen. Du får börja ha den när du vill vara hemma-fin och vips kommer du hitta det perfekta tillfället att använda den :)

    SvaraRadera