onsdag 9 februari 2011

Textil-tajm

Har haft ögonen på Tradera på sistone och idag fick jag hem två brev på posten. Igår tog jag även en sväng till Ta till vara och fick en liten duk med mig hem.

En fin gammal kökshandduk inköpt på Tradera för en billig peng. Inte riktigt mina färger men den hittar nog sin plats i vårt kök. Tänkte byta ut mina gamla enfärgade slitna kökshanddukar mot såna här med lite roligare motiv.
Letade på Tradera efter tabletter att ha på köksbordet och blev kär direkt i dom här. Frågan är bara hur man ska våga använda dom om man inte vill spilla på dom :)
Den här något blekta löparen följde med mig hem från Ta till vara. Den ska få bo hos mig på jobbet. Har fått nytt kontor och jag håller på att piffa upp det så gott jag kan. Statliga kontor är grymt tråkiga annars kan jag lova :)

9 kommentarer:

  1. Flickan går i ringen är ju helt fantastisk. Konst! Vet man vem signaturen I.P. är?

    SvaraRadera
  2. Fin-fina textilier! Jag letar också runt efter några fina tabletter i tyg men det är svårt att hitta flera likadana...

    SvaraRadera
  3. Jag har lyckats luska ut att KLH nog är Kristianstad läns hemslöjd. Men inte hittat nåt om I.P. Däremot finns det en I.D, Ingrid Dessau men det ser inte ut som ett "D".

    Som tur var fanns det fyra stycken av dessa.

    SvaraRadera
  4. Å vilka fina!
    Jag har aldrig tur och hitter texilier...
    Men jag är väl för dålig på att söka :)

    SvaraRadera
  5. Den blekta löparen med löv var ju såå läcker!
    Helt i vår smak.
    Den hade gjort sig på ett sideboard i teak!

    SvaraRadera
  6. Min favorit var kökshanduken, helt underbar! :)

    SvaraRadera
  7. Åh, jag älskar fina dukar! Den sista har samma mönster som en duk som jag köpte i Sthlm som du kan se här: http://ljuva50tal.blogspot.com/2010/08/fyndjakt-i-sthlm-del-1.html
    :)

    SvaraRadera
  8. Nu har även jag köpt samma tablett på Tradera. Flickan går iringen? Men vem i all världen är formgivaren??

    SvaraRadera