måndag 20 juni 2011

Besvikelser

 Igår var det auktion hos Dalarnas auktionsbyrå och jag hade spanat in ett Emilia-fat så vi åkte dit på visningen. Jösses så fint det var, superskick! Bestämde mig för att lägga ett ordentligt bud eftersom att jag väldigt gärna ville ha det och förlusten av Picknick-tekopparna sved fortfarande. 1100 kr blev mitt tak (+15% provision). Vi stannade inte på auktionen utan förhandsbudade och åkte och shoppade istället. Jag följde auktionen i min smartphone och blev jätteglad när jag såg att det gick för 1100 kr, yes! När vi sen kom hem och loggade in hos auktionsbyrån såg Emil att vårt bud inte var vinnande bud. What! Det visade sig att det var två förhandsbud på 1100 kr och vårat bud var sist av dom två. Jag hade inte fått fatet :,(

Besvikelse nummer två kom idag när jag äntligen fick min Valentine-kopp som jag ropade in på Tradera. Fint bruksskick stod det men jag håller inte med om den beskrivningen. Den var väldigt repig i botten och dekoren på koppen var helt matt. Det framgick inte av bilderna. Fatet hade dock glansen kvar. Jag ska höra med säljaren om vi kan komma överens om något.


6 kommentarer:

  1. Det finns ett sånt fat ute på Tradera nu!

    SvaraRadera
  2. Bruksskick är ett farligt ord. Jag har mailat säljare och bett dem om en mer detaljerad beskrivning om skicket, och har varit med om att det har då varit nagg på flera saker. Jag hoppas att säljaren sänker priset men befarar att det tyvärr inte blir så pga den vaga benämningen.

    SvaraRadera
  3. Danjel: Japp jag har sett det :)

    form55: mmm, jag får nog skylla mig själv att jag inte kollade upp det, blev lite för ivrig...

    SvaraRadera
  4. Så typiskt att du missade fatet på auktionen, hoppas att det går bättre på Tradera! :)
    Och jag vet inte hur många gånger jag råkat ut för att saker man köpt på Tradera inte alls varit så fina som man trott... Alltid lika trist och säljarna r sällan tillmötesgående tycker jag,

    SvaraRadera
  5. Kontaktade säljaren igår och vi kom överens om halva priset. Inte för att det handlar om pengarna egentligen, en femtio-lapp hit eller dit, men det känns rättvist när koppen var så pass sliten.

    SvaraRadera
  6. Bra att ni kom överens. Bruksskick är ett vitt begrepp.

    SvaraRadera