onsdag 8 februari 2012

Salt & peppar

Efter en utmaning av retrolux så kommer här mitt bidrag. Först tänkte jag att jag har väl inget att visa men jag lyckades skrapa ihop en liten grupp ändå :)



De två svartvita figurerna till höger har jag visat tidigare, flera gånger faktiskt, senast i utmaningen Det okända. Men dom tål att visas igen, tycker så mycket om dom :) Men jag vet fortfarande inte var dom kommer ifrån, hetaste gissningen är nog Figgjo.


Det turkosa kryddsetet köpte jag för en spottstyver på en bakluckeloppis om jag minns rätt. Har inte hittat någon märkning. Använder det inte annat än till prydnad och det tycker jag det passar bra till :)

Saltkaret i bakgrunden kommer från en gårdsauktion i Dala-Järna i somras, mer om auktionen här. Serien heter Fandango och det är Berit Ternell som står bakom. Kan fortfarande inte se mig mätt på det och jag använder det flitigt.

Här finns det fler bidrag till utmaningen:
Retrolux
Porslinan
The StarChief
H55.se
Kerstin Kokk
Precisensån
Loppisgalen
Skyndafynda
Prylodesign
La mômes Old fashioned
Stajnich Loppisliv
Teak och orkidéer
Gunillas Fynd
Porslinsbloggen

12 kommentarer:

  1. Jag skulle också gissat på Figgjo. Det turkosa setet är ju helt bedårande, underbar färg tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Mmmm.... Det turkosa var underbart! Ser fram emot att få se dina fanettstolar!:)

    SvaraRadera
  3. Åh jag blir helt kär i de vita okända...

    SvaraRadera
  4. De turkosa är jättefina, jag har ett liknande set med gula plastlock.

    SvaraRadera
  5. det turkosa setet var ju tjusigt! "fandango" har jag också en, fast för mjöl! blev väldigt förtjust i den och köpte den rätt dyrt.. men den är ju så vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det finns en Mjöl också, känner direkt att en sån vill jag ha :)

      Radera
  6. Det stora saltkaret minns jag när du köpte. Det är min favvo.

    SvaraRadera
  7. De små "norska"(?) är så galet söta men jag kan inte se mig mätt på det blå saltkaret, så jäkla snyggt!!

    SvaraRadera
  8. Jag älskar ditt svartvita gubbe&gumma-par!Jag såg något likande på Holmens Marknad här i Göteborg för några dagar sedan, men tittade aldrig efter om de var märkta under eller så. Det var ingen gubbe och gumma, utan formen var mer.. tja som två "skorstenar" kanske man skulle kunna säga, men mönstret påminde väääldigt mycket om det på ditt par. - Måste åka förbi någon dag igen och kolla - och mejla dig efteråt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter spännande, rapportera gärna :)

      Radera
  9. Jag tror paret är "Emilia" av Arabia! :)

    SvaraRadera
  10. Hej. Det turkosa setet är av Sune G Svensson & då troligen Höganäs.
    Jag har ett likadant med märkning, SGS made in sweden, under det lilla kruset.
    / Mats

    SvaraRadera